Zakres robót
W zakres zamówienia wchodzi wykonanie wszystkich niezbędnych prac do prawidłowego funkcjonowania drogi ekspresowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zarządzeniami Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. W ramach Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej Wykonawca Zadania B zaprojektuje oraz wykona następujące Roboty:
- Droga ekspresowa S19
- Węzły drogowe: Jeżowe (poprzednia nazwa: Podgórze), Nowa Sarzyna (poprzednia nazwa: Nowy Kamień)
Kilometraż drogi ekspresowej S19 Zadania B od około 430+300,00 do około km 440+635,00 charakteryzuje się następującymi parametrami:
- Przekrój budowany - 2x2
- Przekrój docelowy - 2x3
- rodzaj konstrukcji nawierzchni - podatna
- klasa techniczna - S
- prędkość projektowa Vp - 100 km/h
- ilość i szerokość pasów ruchu - 2 x 2 x 3,5 m
- pas dzielący wraz z opaskami - 5 m
- rezerwa pod trzeci pas ruchu dla przekroju docelowego - na zewnątrz
- szerokość opaski - 0,5 m
- pas awaryjny - 2,5 m
- szerokość pobocza gruntowego - 0,75 m lub większa, jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD lub ochrony środowiska oraz innych urządzeń i obiektów do elektronicznego systemu poboru opłat a także systemu zarządzania ruchem.
- kategoria ruchu - KR 7
- obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
- skrajnia pionowa - 5,0 m
- pochylenie poprzeczne - 2,5 %
Na całej długości drogi ekspresowej po obu jej stronach należy zaprojektować i wybudować pas technologiczny. Pas ten ma służyć służbom utrzymującym drogę ekspresową (pielęgnacja, strzyżenie zieleni, konserwacja urządzeń odwadniających itp.).
Parametry pasa technologicznego:
- szerokość - 3 m
- pochylenie poprzeczne - 5% - 10%
- konstrukcja nawierzchni - utwardzona na całej szerokości
- skrajnia pionowa - min. 3,5 m
- kategoria ruchu - KR-1
Parametry techniczne projektowanego układu drogowego:
Węzeł Jeżowe (poprzednia nazwa: Podgórze)
Droga wojewódzka nr 861 będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 431+223 i przebiegać pod drogą ekspresową. Wykonany węzeł zapewni relacje pomiędzy miejscowosciami Kopki-Bojanów. Skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 861 z drogą ekspresową zostanie wykonane w postaci węzła typu karo z jednym rondem. Centralne średnie rondo zostanie wykonane jako sześciowlotowe o średnicy zewnętrznej Dz=60m i szerokości jezdni 6,0m. Oprócz dwóch wlotów DW861 po przeciwległych stronach S19, do ronda zostaną włączone cztery jednokierunkowe łącznice typu P1, zakończone równoległymi pasami włączania lub wyłączania przy wjeździe i wyjeździe na S19
- klasa techniczna - G (1x2)
- prędkość projektowa Vp - 50 km/h
- ilość pasów ruchu - 1 (dla każdego kierunku)
- szerokość pasów ruchu - 3,5 m
- szerokość opaski zewnętrznej - 0,5 m
- szerokość pobocza gruntowego - 0,75 m lub większe jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD oraz oświetlenia
- kategoria ruchu - KR 3
- obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
- skrajnia pionowa - 4,8 m
- szerokość ciągu pieszo – rowerowego - 2,5 m
Węzeł Nowa Sarzyna (poprzednia nazwa: Nowy Kamień)
Droga powiatowa nr 1084R będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 435+781 i przebiegać pod drogą ekspresową. Wykonany węzeł zapewni relacje pomiędzy miejscowościami Nowy Kamień - Nowa Szarzyna. Skrzyżowanie drogi powiatowej nr 1084R z drogą ekspresową zostanie wykonane w postaci węzła typu karo z dwoma rondami. Rondo wschodnie zostanie wykonane jako pięciowlotowe o średnicy zewnętrznej Dz=55m i szerokości jezdni ronda 6,0m. Do tego ronda zostanie podłączona dodatkowo droga dojazdowa DD-20L. Rondo zachodnie zostanie wykonane jako sześciowlotowe o średnicy zewnętrznej Dz=65m i szerokości jezdni 6,0m. Do tego ronda zostanie podłączona dodatkowo droga dojazdowa DD-26P oraz droga powiatowa DP 2603R.
- klasa techniczna - Z (1x2)
- prędkość projektowa Vp - 40 km/h
- ilość pasów ruchu - 1 (dla każdego kierunku)
- szerokość pasów ruchu - 3,0 m
- opaski zewnętrzne - 0,5 m
- szerokość pobocza gruntowego - 0,75 m lub większe jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD oraz oświetlenia
- kategoria ruchu - KR 3
- obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
- skrajnia pionowa - 4,8 m
- szerokość ciągu pieszo – rowerowego - 3,5 m
Przejazd w ciągu drogi powiatowej DP 2603R Krzywdy-Zaborczyny pod drogą ekspresową S19
Droga powiatowa nr 2603R będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km ok. 434+312 i przebiegać pod drogą ekspresową.
- klasa techniczna - Z (1x2)
- prędkość projektowa Vp - 40 km/h
- ilość pasów ruchu - 1 (dla każdego kierunku)
- szerokość pasów ruchu - 3,0 m
- opaski zewnętrzne - 0,5 m
- szerokość pobocza gruntowego - 0,75 m lub większa jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD oraz oświetlenia
- kategoria ruchu - KR 3
- obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
- skrajnia pionowa - 4,8 m
- szerokość ciągu pieszego - 2,0 m
Przełożenie drogi powiatowej DP 1364R nad drogą ekspresową S19
Droga powiatowa nr 1364R będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km ok. 438+673 i przebiegać nad drogą ekspresową.
- klasa techniczna - Z (1x2)
- prędkość projektowa Vp - 40 km/h
- ilość pasów ruchu - 1 (dla każdego kierunku)
- szerokość pasów ruchu - 3,0 m
- opaski zewnętrzne - 0,5 m
- szerokość pobocza gruntowego - 0,75 m lub większa jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD oraz oświetlenia
- kategoria ruchu - KR 3
- obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
- szerokość ciągu pieszego - 1,5 m
Przebudowa drogi gminnej na działce nr ew. 3155- obręb jeżowe 0009
Istniejącą drogę gminną po wschodniej stronie S19 należy połączyć z drogą wojewódzką nr 861 za pomocą projektowanej DD-15L o parametrach jak droga gminna.
- klasa techniczna - L (1x2)
- prędkość projektowa Vp - 40 km/h
- ilość pasów ruchu - 1 (dla każdego kierunku)
- szerokość pasów ruchu - 2,75 m
- szerokość pobocza gruntowego - 0,75 m lub większa jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD oraz oświetlenia
- kategoria ruchu - KR 2
- obciążenie nawierzchni -100 kN/oś
Przejazd w km 431+512 droga gminna DG 002308R
Droga gminna nr 002308R będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km ok. 431+512 i przebiegać pod drogą ekspresową.
- klasa techniczna - L (1x2)
- prędkość projektowa Vp - 40 km/h
- ilość pasów ruchu - 1 (dla każdego kierunku)
- szerokość pasów ruchu - 2,75 m
- opaski zewnętrzne - 0,5 m
- szerokość pobocza gruntowego - 0,75 m lub większa jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD oraz oświetlenia
- kategoria ruchu - KR 2
- obciążenie nawierzchni - 100 kN/oś
- skrajnia pionowa - 4,7 m
- szerokość ciągu pieszego - 2,0 m
Przejazd w km 436+809 droga gminna DG 108519R
Droga gminna nr 108519R będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km ok. 436+809 i przebiegać nad drogą ekspresową.
- klasa techniczna - D (1x2)
- prędkość projektowa Vp - 30 km/h
- ilość pasów ruchu - 1 (dla każdego kierunku)
- szerokość pasów ruchu - 2,75 m
- szerokość pobocza gruntowego - 0,75 m lub większa jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD oraz oświetlenia
- kategoria ruchu - KR 2
- obciążenie nawierzchni - 100 kN/oś
Przejazd w km 439+436 droga gminna DG 108515R
Droga gminna nr 108515R będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km ok. 439+436 i przebiegać nad drogą ekspresową.
- klasa techniczna - D (1x2)
- prędkość projektowa Vp - 30 km/h
- ilość pasów ruchu - 1 (dla każdego kierunku)
- szerokość pasów ruchu - 2,75 m
- szerokość pobocza gruntowego - 0,75 m lub większa jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD oraz oświetlenia
- kategoria ruchu - KR 2
- obciążenie nawierzchni - 100 kN/oś
Drogi obsługujące z mijankami
(łączna orientacyjna długość około 18,74 km)
- klasa techniczna - D
- prędkość projektowa Vp - 30 km/h
- szerokość jezdni - 3,5 m
- szerokość poboczy - min. 0,75 m
- kategoria ruchu - KR1
- obciążenie - 80 kN/oś
- konstrukcja nawierzchni: - bitumiczna, w rejonie przejść dla zwierząt wg. DŚU.
- mijanki - w odstępach max 250 m
- długość mijanki - 25 m
- szerokość mijanki - 2 m
- skos wjazdowy - 1:2
- skos wyjazdowy - 1:2
Parametry przewidywanych obiektów inżynierskich
Lp. | Oznaczenie obiektu (sposób pokonania przeszkody) | Przewidywany Kilometraż (wg DŚU i Koncepcji Programowej) | Przewidywana długość całkowita [m] | Przewidywana szerokość całkowita przęseł [m] |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | 27WS | 34+380 431+206 | 77,0m | 29,3m |
2 | 28WS | 34+670 431+502 | 13,9m | 30,0m |
3 | 17PZM** | 35+141 431+965 | 150,47m | 26,2m |
4 | 17.1PZM** | 35+141 431+936 | 149,61m | 7,85m |
5 | 17.2PZM** | 35+141 431+965 | 153,47m | 7,85m |
6 | 29PZŚd | 36+050 432+887 | 18,5m | 28m |
7 | 18PZM | 36+715 433+551 | 24,7m | 26,4m |
8 | 30.1MD | 37+655 434+351 | 12,8m | 12,1m |
9 | 30WS | 37+480 434+315 | 18,5m | 29,2m |
10 | 31WS | 38+940 435+767 | 24,5m | 26,4m |
11 | 32WD | 39+965 436+809 | 49m (*) | 10,6m |
12 | 33PZŚg | 40+792 437+639 | 66,4m (*) | 34,2m |
13 | 34WD | 41+828 438+673 | 49m (*) | 12,8m |
14 | 35WD | 42+591 439+436 | 55m (*) | 10,6m |
Przepusty dla celów ekologicznych
Wykaz przewidywanych przepustów o funkcji ekologicznej (w tym zespolonych z przejściami dla zwierząt i obiektów dla przejść dla zwierząt na drogach równoległych, łącznicach itp. przeszkodach)
Lp. | Oznaczenie obiektu (sposób pokonania przeszkody) | Przewidywany kilometraż wg. Koncepcji Programowej i DŚU | Przewidywana długość całkowita [m] | Przewidywany przekrój poprzeczny |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | 16 PZM | 430+441 (wg. DŚU: 33+600) | 33,7m | 2,0 x 2,2m |
2 | 19 PZM | 434+596 (wg. DŚU: 37+752) | 42,5m | 5,00 x 2,95 m |
3 | 20 PZM | 436+421 (wg. DŚU: 39+578) | 30,5m | 5,00 x 2,85 m |
4 | 21 PZM | 438+264 (wg. DŚU: 41+423) | 26,9m | 4,00 x 2,64 m |
5 | 22 PZM | 440+324 (wg. DŚU: 43+485) | 25,9m | 4,00 x 2,72 m |